Reddharene:

REDDHARENE er en gruppe som består av Vegard Øyen, Ingrid Hesjadalen og Kristine Hesjadalen. Sammen har vi laget forestillingen "Prøysenstund med Reddharene". Vi har vært et fast tilbud i den kulturelle skolesekken i Oslo siden høsten 2008. Forestillingen spilles for 1. og 2.-klassinger. I denne bloggen prøver vi å vise hvordan livet er for en Reddhare på turné. Innimellom skriver vi også litt om andre prosjekter vi holder på med.

Thursday, November 11, 2010

Morsom og kriminell torsdag

Dagen i dag begynte veldig mistenkelig… Toget til Kristine var visst forsinka fikk Vegard og jeg beskjed om på sms. Først 10 min forsinka. Deretter 20 min. Og VIPS og plutselig så var toget 30 min forsinka, dvs NØYAKTIG samme ankomsttid som det toget Kristine må ta hvis ho ikke rekker det første. Vegard var veldig klar i sin sak om at her luktet det ugler i mosen. Ble det for vanskelig for den eldste reddharesøsteren å innrømme et togglipp etter gårsdagens blogg og stormende applaus? Vi er fortsatt skeptiske begge to. Heldigvis er Kristine alltid så blid og hyggelig når hun ankommer bilen at mistankene legges til side til forestillingene er unnagjort og Kristine er sendt på toget tilbake til Tønsberg. Da begynner Vegard og jeg spekulasjonene igjen….
Vegard har også kjent litt på dette med kaffeavsløringen i gårsdagens blogg. Det kom som lyn fra klar himmel og han begynte straks å se seg om etter ny og bedre kaffetrakter for å imponere Kristine på kaffefronten.
På dagens første skole fant han denne:
Men neste skole hadde uten tvil et enda bedre alternativ; nemlig en dobbel kaffetrakter:
Ettersom vi hver dag pønsker ut ting vi kunne tenke oss å stjæle dersom vi var kriminelle, og selv om vi KUN nøyer oss med å TA bilde av tingene, så syns jeg da bestemt at vi har kvalifisert oss for jobb,ikke bare i Den Kulturelle Skolesekken men også i Den Kriminelle Skolesekken. Det må da finnes en slik? Kan ikke skjønne annet enn at det er stort marked for den slags. Reddharene fra Den Kriminelle Skolesekken! Det klinger flott. Jeg må innrømme at jeg syns at det er noe helt eget med kombinasjonen av kriminell og redd... ;)
Kristine f.eks stjal kaffe (som vi allerede hadde fått) til å fylle opp kaffekanna si. Det er kriminelt det! (det er vel verdt å nevne at hun glemte igjen kanna på skolen etterpå.. Da var det bare å gratulere!!!! Heeelt erfarne innenfor Den kriminelle Skolesekken er vi vel enda ikke..)
Når det gjelder dagens forestillinger så er vi veldig fornøyd med dagens skoler. Det har vært skikkelig trivelige og engasjerte barn og voksne på begge skolene i dag og vi har storkosa oss. Det er også stadig noe nytt som skjer i hver forestilling. Kristine og jeg har funnet en fin måte å holde liv i forestillinga på ved at vi stadig finner på nye, lure småting og stadig videreutvikler. Det er moro! Tror jeg må ha verdens beste Reddharekollegaer! Tenk at det er gøy å spille forestillinga fortsatt enda vi har gjort den minst 70 ganger! J
Vi lærte noen visdomsord i dag også:
Det er slikt man tar med seg og gjemmer i sitt hjerte. Det er vel kriminelt å gjemme ting også,sant?
Kristine ville ha denne muren. Håper hun ikke har planer om å mure seg inne. Som vi alle vet er det jo bedre å more seg ute… Den kan jo selvsagt også ha vært tenkt som en hyllest til selveste Idar Muren. Forslag til kort: ” Kjære Idar. Muren er her. ”
Jeg fant en stubbe! DEN ønsker jeg meg altså. Sitter på en stubbe i forestillinga, men den er kun i fantasien så denne jeg fant her ville vært hakket mer perfekt. Og så forsvant jammen bilde fra mobilen, så da forblir den i imaginær form... Ååååååå!! Urettferdig! Men det er helt sant altså. Det VAR en ekte stubbe der....
Kristine er alltid så flink til å hjelpe til med å bære ut i bilen etter siste forestilling. I dag ble Vegard og jeg ekstra imponerte for da klarte hun å bære ut en hel ukulele! Flott! Ny rekord i bæring på den etter-forestilling-skiftende reddharen. Det var godt for Vegard&meg å slippe og bære den tunge ukulela...
Vegard hadde et lite ønske i dag om at vi skulle overraske barna med å komme stormende ut med dette brannslokningsapparatet. Men da jeg ba han stille opp på bildet så viste det seg at han faktisk er redd for brannslokningsapparat!!!!!! Heldigvis var Kristine mye modigere så bilde ble det:
Men selvom Vegard er litt redd for rare ting så er han ihvertfall både høy og rask. På få sekunder kan han bevege seg fra den ene enden av rommet til den andre, mens Kristine fester videokanonkontakten.Her er noen bilder som viser Lynvingen under opprigging:



Minner om Reddharenes kommentarkonkurranse og er veldig spent på hvem av dere lesere som kommer til å gå av med seieren. ;)
Dagens fornøyde og presise reddhareskribent: Ingrid

1 comment:

  1. Jeg tor jeg må presisere at jeg faktisk byttet batterier på senderene våre på de siste bildene, altså! Hvis folk lurer på hvorfor jeg fester en leding uten å være i nærheten av en. Men at Vegard flyr rundt som en høy virvelvind om morran, det må jeg si meg enig i!

    ReplyDelete